»
Jáhlovo-rýžový karbanátek

Musím říct, že tento recept je můj oblíbený, protože je to něco úplně jiného než co běžně přapravujeme doma. Zároveň splňuje zásady stravování podle Tradiční čínské medicíny.Najdeme v něm luštěniny, obiloviny , zeleninu. Zároveň je jednoduchý na přípravu.

Karbanátek:

1 hrnek rýže nejlepší jasmínová

1 jáhly

1 tempeh marinovaný

1 tofu úzené

Omáčka:

červená řepa

mrkev

cibule

koření

 

Pickles - mléčnákvašená zelenina,čerstvé zelí,kremžská hořčice

Semínka - slunečnice,sézam,tykev

Jáhly uvaříme s rýži a solí. Uvařené suroviny rozmixujeme tyčovým mixérem. Vznikne nám hmota, která krásně drží pohromadě i bez vajíčka nebo mouky. Přidáme nadrobmo najkrájený  tempeh a nastrouháme úzené tofu. Tvarujeme karbanátky, úplně nejlépe to jde když si navlhčíte ruce.

Karbanátky obalíme v opražených semínkách, které pražíme velmi opatrně a bez tuku. Tím,že sou to olejnatá semena, tuk vůbec není potřeba

Omáčka: mrkev podusíme na cibulce, tak aby byla měkká. červenou řepu si uvaříme zvlášť, uvařenou smícháme s mrkví a rozmixujeme tyčovým mixérem. Duchutíme podle chuti černým pepřem,nebo můžeme taky přidat citronovou šťávu.

Jako příloha je vynikající kvašená zelenina, kterou hezky spojíme kremžskou hořčicí a doplníme bílým zelím. Zelí můžeme lehce tepelne upravit, orestovat.

Dobrou chuť:-)


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Rizoto se žlutou čočkou.

Žlutá čočka je výborným zdrojem minerálů, vitamínů i vlákniny .

Druh rýže nechám na Vás. Já upřednostňuji rýži Natur, ale velmi záleží pro koho rizoto děláte. Když rizoto dělám pro dceru, tak volím rýži Parboiled nebo Arborio, né každé dítko je ochotné sníst natur rýži. Nutriční hodnotu potom dožene právě dalším složením rizota.

Budeme potřebovat:

rýži

amarantové zrno / vysoký obsah dobře stravitelných  bílkovin, vlákniny a minerálů /  bezlepkové

žlutou loupanou  čočku

čerstvá zelenina / paprika, brokolice /

kurkuma

cibule

Na oleji osmahne cibuli, rýži si zatím propláchneme vodou. Přidáme k cibuli a krátce orestujeme, nasypeme asi 2 lžíce amrantového zrna, uvaříme společně. Dochutíme solí a špetkou kurkumy.

Žlutou loupanou čočky si zatím uvařime zvlášť, nemusíme předem namáčet. Doba vaření je podobná jako u červené loupané čočky cca 10 - 15 minut

Do uvařené rýže s amarantem zamícháme čočku, vše dochutíme solí a kořením. Přidáme zeleninu. Může být půl na půl čerstvá a lehce orestovaná. Já mám ráda brokokolici úplně syrovou, má úžasnou chuť. Taky můžeme přidat pro chuť sušená nebo čerstvá rajčata, záleží v jakém období rizoto děláme. V zimě raději volte variantu sušenou.

V případě zeleniny se výběru druhů meze nekladou, rizoto je velice varibilní pokrm.

Dobrou chuť


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

imgfaKdMGL3n imgArnjgPQHsk img21.02.2015 09:26
img img imgimgRe: faKdMGL3n img3ctS7ul5g2 img17.03.2017 17:40
img img imgimgRe: faKdMGL3n imgik79hE9g img17.03.2017 02:23
img1xEA8RcL imgMCv2VJXZni img20.02.2015 03:17
img img imgimgRe: 1xEA8RcL imgbERfRHq3 img17.03.2017 02:34
imgAj7h5UDES imgSAN8NJxD img19.02.2015 17:16
imgIanxFYy1MXAC imgQZVM28en img09.04.2014 09:59
img img imgimgRe: IanxFYy1MXAC imgascar5fiutm img27.10.2016 06:21
img img imgimgRe: IanxFYy1MXAC imgascar1qlde2 img29.05.2016 21:15
imgs0096vA6 img3m9j3Wnc img08.04.2014 10:33
img img imgimgRe: s0096vA6 imgxGCCPcngYaBe img17.03.2017 02:21
img img imgimgRe: s0096vA6 imgascarje3q0x img03.11.2016 15:54
img img imgimgRe: s0096vA6 imgascare93h3i img04.10.2016 03:30
imgQyVjOPP0oEOt imgf63soOT5mt0j img07.04.2014 12:53
img img imgimgRe: QyVjOPP0oEOt imgascaruhc6cz img11.06.2016 23:54

 

MmIxY2E3