»

Kvašená zelenina má tisíciletou tradici a je to ideální způsob jak uchování zeleniny po celý rok a hlavně přes zimu, kdy čerstvá zelenina není k dispozici. Díky mléčnému kvašení si zelenina uchová obsah vitamínů a u některých se jejich množství kvašením dokonce zvyšuje. Konzumace picles, která obsahuje kromě spousty vitamínů i enzymy, podporuje trávení a udržuje zdravou střevní mikroflóru, posiluje krev a imunitu.

Navíc příprava je poměrně jednoduchá i v domácích podmínkách. Je dobré mít hrnec kvašák, ale není to nutný, kvašenou zeleninu připravíte i ve sklenici.

na sklenici s objemem půl litru budete potřebovat přibližně 4-5 menších řep a jednu cibuli.

Řepu nakrouháme najemno, cibuli na větší kousky. Všechno pořádně promačkáme společně v míse s 1 lžičkou soli. Necháme odpočinout cca 15-20 minut.

Zeleninu můžeme také kvasit s pomocí umeocta, na půl litru 1 lžička umeocta.

Po 20 minutách zeleninu namačkáme do sklenice, každou vrstvu umačkáme ať může zelenina kvasit. Nakonec zeleninu zatížeme kamenem nebo lahví od piva, vejde se přesně do otvoru ve sklenici :-)

Zeleninu položíme na místo kde je teplota 18-20 stupňů- Za 3 dny máme hotovo. řepa nám vykvasí opravdu rychle.

Do řepy můžeme přidat taky mrkev, křen nebo jiný, tvrdší, sruh zeleniny. Fantazii se meze nekladou.

Když je zelenina vykvašená, naložíme jí do čistých sklenic a dáme do lednici, zabráníme tím dalšímu kvašení.

 

NDVhN